0
Winkelwagen Je winkelmand is leeg
Laatste wijziging op: 23/05/2025
Inhoudsopgave :
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van Courir bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Duurtransacties : duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 – Betaling
Artikel 16 – Klachtenregeling
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door Courir worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en Courir;
2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit. Dit is een persoon die de producten voor persoonlijke doeleinden gebruikt, als eindgebruiker, zonder ze door te verkopen.
4. Dag: kalenderdag;
5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of Courir in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de Courir en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
10. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping; Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
11. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en Courir gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Naam ondernemer: Courir
Handelend onder de naam/namen:
Groupe Courir
91 avenue Ledru-Rollin
75011 Paris
Frankrijk
Bedrijfnummer: 729.569.860. - RCS PARIS
In Nederland zijn wij actief als
Courir Netherlands B.V. ingeschreven onder KVK-nummer: 85579173
Bereikbaarheid klantenservice bij voor informatie of klachten:
Van maandag t/m zaterdag van 09.00 uur tot 18.00 uur
Via contactformulier op de website: https://www.courir.nl/contact-us.html
Telefoonnummer: +33 (0)9 70 25 22 39
E-mailadres: customer@courir.nl
Vermeld bij klachten steeds uw voor- en achternaam, email-adres en het nummer van uw bestelling.
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Courir en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Courir voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij Courir zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument, in geval van tegenstrijdige voorwaarden of voorwaarden waarbij niet is bedongen dat deze afwijken van deze algemene voorwaarden, zich steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als Courir gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Courir niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Courir onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Courir is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Courir passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal Courir daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. Courir kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Courir op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. Courir zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van Courir waar de consument met klachten terecht kan en bij gebreke daarvan kan de consument bij ieder filiaal van Courir in Nederland terecht;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Bij producten:
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 30 dagen opgave van redenen ontbinden. Courir mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. Courir mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
3. Het bedrijf Groupe COURIR behoudt zich het recht voor om elke bestelling die niet overeenkomt met een detailverkoop aan een eindgebruiker en/of in geval van abnormale vraag, met name in geval van een bestelling van ongebruikelijke hoeveelheden en/of hoeveelheden voor een eindgebruiker, te weigeren of te annuleren. Retourzendingen van goederen die door professionals in het kader van hun hoofdactiviteit zijn aangeschaft, worden door Courir niet geaccepteerd.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
4. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Courir mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
5. De in lid 4 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
6. Indien Courir de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
7. Indien Courir de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 30 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. Courir zal de consument na ontvangst van de geretourneerde goederen zo spoedig mogelijk laten weten als de retourzending niet in goede orde wat wil zeggen in afwijking van lid 1 is ontvangen.
4. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als Courir hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, stelt hij Courir daarvan binnen de herroepingstermijn op de hoogte via het modelformulier voor herroeping of op een andere ondubbelzinnige wijze. Dit herroepingsrecht is niet van toepassing op wederverkopers: elke aankoop die is gedaan met het oog op wederverkoop leidt tot de verwijdering van het betreffende klantenaccount.
2. De consument stuurt het product terug of overhandigt het aan Courir (of aan een vertegenwoordiger van Courir) zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de dag volgend op de kennisgeving bedoeld in lid 1. Dit is niet vereist indien Courir heeft aangeboden het product zelf op te halen. De consument heeft de retourtermijn in ieder geval nageleefd als hij het product retourneert vóór het verstrijken van de herroepingstermijn.
3. De klant beschikt over twee retourmogelijkheden:
· Retourneren in een Courir-winkel: de klant kan het product terugbrengen naar een van de Courir-winkels, met vermelding van het bestelnummer.
· Retour per post: de klant dient naar de rubriek "Mijn account" te gaan op de website www.courir.nl, onder het tabblad "Mijn bestellingen". Daar vindt hij al zijn bestellingen terug en kan hij, binnen de geldende retourtermijn, via het overzicht van zijn bestelling klikken op de knop “Een retour aanvragen”. In het geval van een bestelling geplaatst in de gastmodus (zonder account), kan het retourlabel enkel worden aangemaakt via de link die per e-mail is ontvangen.
De klant moet vervolgens de aangegeven stappen volgen: · Selectie van de artikelen die geretourneerd moeten worden
· Keuze van de retourmethode
De klant moet het vooraf betaalde retourlabel afdrukken en op het pakket aanbrengen voordat hij het afgeeft bij een afgiftepunt. Elk artikel dat per post wordt geretourneerd, moet verplicht vergezeld zijn van het retourformulier. De kosten voor de retourzending worden automatisch in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag, ten belope van €4,50. Dit systeem is verplicht. Indien de klant echter geen gebruik wenst te maken van dit systeem, is het altijd mogelijk de producten rechtstreeks in de winkel te retourneren.
De klant moet het bewijs van afgifte, gedateerd en afgestempeld door het postkantoor, bewaren.
4. De consument retourneert het product met alle geleverde accessoires, indien mogelijk in de originele staat en verpakking, en in overeenstemming met de duidelijke en redelijke instructies van Courir.
5. Het risico en de bewijslast voor een correcte en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht liggen bij de consument.
6. De consument draagt de directe kosten voor het terugzenden van het product, tenzij Courir heeft aangegeven deze kosten te zullen dragen.
7. De consument draagt geen kosten voor de (volledige of gedeeltelijke) levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, indien:
a. hij niet uitdrukkelijk vóór de levering heeft ingestemd met het beginnen van de uitvoering van de overeenkomst vóór het einde van de herroepingstermijn;
b. hij niet heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht verliest bij het geven van zijn toestemming; of
c. Courir heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
8. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden. 9. In het kader van de vooraf betaalde retourservice worden geretourneerde producten bij ontvangst onderworpen aan een kwaliteitscontrole. Als een geretourneerd artikel niet voldoet aan de retourvoorwaarden, zal er geen terugbetaling plaatsvinden.
In dat geval wordt de klant per e-mail op de hoogte gebracht en krijgt hij de mogelijkheid om het geweigerde artikel, op eigen kosten, terug te laten sturen binnen een termijn van 30 dagen vanaf de kennisgeving van de weigering. Indien binnen deze termijn geen verzoek tot terugzending wordt gedaan, wordt het product als opgegeven beschouwd en kan er geen enkele verdere aanspraak op worden gemaakt.
Indien de klant een vooraf betaalde retourlabel heeft gebruikt, kunnen de kosten hiervan niet in rekening worden gebracht of ingehouden, aangezien er geen terugbetaling plaatsvindt.
Indien de consument zijn herroepingsrecht elektronisch uitoefent, bevestigt Courir de ontvangst van deze herroeping zo spoedig mogelijk. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, zal Courir alle van de klant ontvangen betalingen, inclusief eventuele standaard leveringskosten, zonder onredelijke vertraging en uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de daadwerkelijke ontvangst van het geretourneerde product terugbetalen. Tenzij Courir heeft aangeboden het product zelf op te halen, kan de terugbetaling worden uitgesteld tot de daadwerkelijke ontvangst van het product.
De kosten voor het retourneren per post zijn voor rekening van de Klant en worden niet terugbetaald. Wanneer de Klant gebruikmaakt van een vooraf betaalde retourlabel die door Courir ter beschikking is gesteld, blijven deze kosten voor zijn rekening en worden ze rechtstreeks in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag (ten belope van €4,50).
Onder voorbehoud van goedkeuring van de retourzending door de logistieke dienst (ongebruikte producten, in de originele verpakking en vergezeld van het retourformulier), zal de terugbetaling plaatsvinden binnen een termijn van vijftien (15) werkdagen na ontvangst van het product, via hetzelfde betaalmiddel als bij de aankoop werd gebruikt.
De kosten voor het retourneren per post zijn voor rekening van de Klant en worden niet terugbetaald. Wanneer de Klant gebruikmaakt van een vooraf betaalde retourlabel die door Courir ter beschikking is gesteld, blijven deze kosten voor zijn rekening en worden ze rechtstreeks in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag (ten belope van €4,50).
In het geval van een online bestelling geplaatst via de verkoper in de winkel via de webwinkelinterface en geretourneerd per post naar het magazijn, wordt de terugbetaling standaard uitgevoerd via de bij de bestelling gebruikte betaalmethode. Indien terugbetaling via de oorspronkelijke betaalmethode niet mogelijk is, zal de klantenservice de terugbetaling per bankoverschrijving uitvoeren, na het verzamelen van de benodigde informatie van de klant.
De klant kan een volledige of gedeeltelijke bestelling die via de website is geplaatst en is geleverd in een Courir-winkel in Nederland retourneren, op vertoon van het product samen met het bestelnummer. Indien de retourzending wordt goedgekeurd door de winkel (producten ongebruikt en in originele verpakking – zie artikel 8), wordt de terugbetaling als volgt uitgevoerd:
· Betaling met bankkaart (inclusief PayPal en Apple Pay): de terugbetaling wordt uitgevoerd op dezelfde bankkaart die bij de aankoop is gebruikt.
· Betaling met COURIR-cadeaubon: de terugbetaling wordt uitgevoerd in de vorm van een nieuwe COURIR-cadeaubon.
· Betaling met Illicado-cadeaubon: de terugbetaling wordt eveneens uitgevoerd in de vorm van een nieuwe COURIR-cadeaubon.
· Betaling met bankkaart: de terugbetaling wordt uitgevoerd op dezelfde bankkaart. · Betaling met COURIR-cadeaubon: de terugbetaling wordt uitgevoerd in de vorm van een nieuwe COURIR-cadeaubon.
De klant heeft een termijn van dertig (30) dagen vanaf de aankoopdatum om een in de winkel gekocht product te retourneren, vergezeld van het aankoopbewijs.
De retourzending is onderhevig aan de staat van het product (ongebruikt en in originele verpakking – zie artikel 8). De terugbetaling wordt uitgevoerd volgens de oorspronkelijke betaalmethode: contant of via terugstorting op de gebruikte bankkaart.
In geval van betaling met een Courir-cadeaubon of een partnercadeaubon (Illicado, enz.), is geen terugbetaling in contanten of op een bankkaart mogelijk: een tegoed in de vorm van een Courir-cadeaubon wordt dan uitgegeven.
Aangezien uitwisselingstickets de oorspronkelijke betaalmethode niet specificeren, wordt een terugbetaling na een omruiling automatisch uitgevoerd in de vorm van een Courir-cadeaubon, ongeacht de bij de oorspronkelijke aankoop gebruikte betaalmethode.
De terugbetaling omvat de prijs van de geretourneerde artikelen. Als de Klant gebruikmaakt van een vooraf betaalde retourlabel die door Courir is verstrekt, worden de retourkosten in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag (ten belope van €4,50).
De terugbetaling omvat de prijs van de geretourneerde artikelen.
· Indien het product in promotie was, wordt de verlaagde prijs terugbetaald.
· In het geval van een korting gekoppeld aan de aankoop van meerdere artikelen, indien slechts één artikel wordt geretourneerd, wordt de terugbetaling pro rata berekend op basis van het bedrag van de geretourneerde artikelen ten opzichte van het totale bedrag van de oorspronkelijke bestelling.
In geval van herroeping van de volledige bestelling worden de standaard verzendkosten volledig terugbetaald. Indien de klant heeft gekozen voor een expreslevering of een duurdere leveringsmethode dan de standaardlevering, wordt alleen het bedrag van de standaardlevering terugbetaald.
In geval van gedeeltelijke retourzending van een bestelling, zal de onderneming de klant een percentage van de standaard verzendkosten terugbetalen, berekend in verhouding tot het bedrag van het betreffende product ten opzichte van het totale bedrag van de bestelling. De retourkosten blijven voor rekening van de klant en worden niet terugbetaald.
Courir kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als Courir dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop Courir geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door Courir worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als: a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra Courir de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
4. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
5. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
6. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
7. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
8. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
9. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
10. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan Courir producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar Courir geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen. 4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien Courir dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
1. Courir staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat Courir er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door Courir, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover Courir kan doen gelden indien Courir is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van Courir, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
1. Courir zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan Courir kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal Courir geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal Courir het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Courir tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan Courir bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Opzegging:
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
a. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
b. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
c. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als Courir voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging:
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur:
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 30 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 30 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Courir te melden.
4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door Courir is gewezen op de te late betaling en Courir de consument een termijn van 30 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 30-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is Courir gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. Courir kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.
Het gebruik van computerbots om aankopen te doen op de website courir.nl is strikt verboden.
Een computerbot is een script, programma of software die meerdere, geautomatiseerde, repetitieve en vooraf gedefinieerde taken uitvoert met als doel sneller aankopen te doen dan menselijke gebruikers.
Courir behoudt zich het recht voor om een bestelling die met behulp van bots is geplaatst, te annuleren. Courir behoudt zich het recht voor om in geval van terugzending van een met behulp van bots geplaatste bestelling, deze terugzending te weigeren.
Ook elke poging tot elektronische manipulatie van de volgende elementen:
- wijziging van het IP-adres (via het gebruik van residentiële proxy) ;
- wijziging van de user-agent of browser fingerprint;
- automatische captcha-resolutie;
- manipulatie van http-aanvragen
Wordt als frauduleus beschouwd. Deze lijst is niet uitputtend.
1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Courir.
2. Bij Courir ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Courir binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
3. Op overeenkomsten tussen Courir en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing en de Nederlandse rechter bij uitsluiting bevoegd.
Laatste wijziging op: 26/03/2025
Deze Algemene Gebruiksvoorwaarden van de COURIR cadeaukaarten zijn overeengekomen tussen: Enerzijds, het bedrijf Groupe COURIR, een vereenvoudigde naamloze vennootschap met een kapitaal van 65.675.047,95 euro, met maatschappelijke zetel gevestigd op 91 avenue Ledru-Rollin in PARIJS (75011), ingeschreven onder uniek identificatienummer 843 726 704 R.C.S. PARIJS, hierna "het Bedrijf" genoemd.
En anderzijds, elke eindconsument die de website www.courir.nl bezoekt of een aankoop doet via deze website of een bestelling plaatst bij een verkoper in een Courir-winkel (exclusief Outlet) via dezelfde website www.courir.nl, en dit vanuit Nederland (hierna "de Gebruiker" of "de Klant").
1. Bedrag
Groupe COURIR biedt COURIR CCC cadeaukaarten aan met een vooraf bepaald bedrag om uit te kiezen, of een vrij bedrag zonder decimalen, tussen 5€ en 500€.
2. Geldigheidsduur
De kaart is geldig gedurende 1 jaar vanaf de activeringsdatum.
3. Aankoop van de COURIR CCC cadeaukaart
De koper kan een COURIR CCC cadeaukaart afzonderlijk of samen met andere producten in de winkelwagen kopen.
De COURIR CCC cadeaukaart wordt in één keer geladen in euro's, tot het bedrag dat door de koper is bepaald.
Meerdere COURIR CCC cadeaukaarten kunnen in dezelfde bestelling worden toegevoegd, voor verschillende ontvangers.
Alle producten kunnen worden betaald met een COURIR CCC cadeaukaart, behalve andere cadeaukaarten.
De gratis levering houdt rekening met het bedrag van de e-cadeaukaart (los van andere producten).
Loyaliteitspunten:
De koper van de COURIR CCC cadeaukaart verzamelt geen loyaliteitspunten, de ontvanger verzamelt punten bij het gebruik van de kaart.
Er is geen korting van toepassing op de aankoop van een e-cadeaukaart.
Verplichte velden:
• Voornaam van de koper en ontvanger
• Gebruiksland van de ontvanger:
courir.com: Frankrijk, Portugal, Luxemburg
courir.nl: Nederland
courir.be: België courir.es: Spanje
Belangrijke opmerking over het gebruiksland:
Het gekozen gebruiksland en het factuuradres van de ontvanger moeten overeenkomen. Anders verschijnt er een foutmelding op de betaalpagina van de ontvanger.
In geval van een fout van de koper, kan het gebruiksland niet worden gewijzigd. Een verzoek moet worden ingediend bij de klantenservice om de COURIR CCC cadeaukaart te deactiveren en een nieuwe kaart te genereren met het resterende saldo en het juiste gebruiksland. De Klant moet de kaart deactiveren en een nieuwe cadeaukaart aanvragen met het juiste factureringsland.
De e-cadeaukaart of fysieke cadeaukaart COURIR CCC kan worden gebruikt:
• In een winkel in het land dat bij aankoop is gekozen.
• Online met een factuuradres in hetzelfde land (overeenkomend met de onderstaande website).
courir.com: Frankrijk, Luxemburg, Portugal
courir.es: Spanje
courir.be: België
courir.nl: Nederland
Optionele velden:
• Verzending naar een ander e-mailadres: de koper voert het e-mailadres van de ontvanger in. Anders wordt de kaart standaard naar het e-mailadres van de koper gestuurd.
• Geprogrammeerde verzending: de koper kan een verzenddatum en -tijd kiezen. Als er geen datum wordt geselecteerd, wordt de kaart verzonden bij bevestiging van de bestelling. In geval van een technische storing kan de e-mail later worden ontvangen.
• Gepersonaliseerd bericht: het bericht verschijnt in de e-mail die door de ontvanger of koper wordt ontvangen en op de saldo-controlepagina.
4. Acceptatie
De Klant erkent dat hij de gebruiksvoorwaarden heeft gelezen en geaccepteerd bij het valideren van de betaling van de bestelling op de website of bij een aankoop in de winkel.
Elke aankoop van een COURIR CCC cadeaukaart op de website of in de winkel houdt de uitdrukkelijke en onvoorwaardelijke aanvaarding van deze voorwaarden in.
De COURIR CCC cadeaukaart is niet op naam.
De fysieke of e-cadeaukaart COURIR CCC moet zorgvuldig worden bewaard. Er kan geen duplicaat worden verstrekt aan de koper of ontvanger. Op verzoek aan de klantenservice kan de koper echter de gegevens van de cadeaukaart ontvangen.
5. Gebruik
Een fysieke cadeaukaart of een COURIR CCC e-cadeaukaart is zowel online als in winkels geldig.
De kaart kan in één of meerdere keren worden gebruikt.
Meerdere cadeaukaarten kunnen per bestelling worden gebruikt.
De COURIR CCC e-cadeaukaart kan worden opgeslagen in Apple Wallet.
Als het saldo onvoldoende is, kan de betaling worden aangevuld met een andere betaalmethode. De cadeaukaart wordt bij voorrang belast, bijvoorbeeld in het geval van een gedeeltelijke verzending.
Belangrijke opmerking over het land van gebruik
Het land van gebruik wordt bij aankoop bepaald op basis van het factuuradres van de ontvanger.
De COURIR CCC e-cadeaukaart of fysieke cadeaukaart kan daarom worden gebruikt:
• In een winkel in het land dat bij aankoop van de kaart is geselecteerd.
• Online, met een factuuradres in hetzelfde land (bijbehorende website hieronder).
courir.com: Frankrijk, Luxemburg, Portugal
courir.nl: Nederland
courir.es: Spanje
courir.be: België
7. Hoe te gebruiken?
Online: Op de betaalpagina van courir.nl, selecteer de betaalmethode "COURIR Cadeaukaart". Voer de nummers op uw e-cadeaukaart in het daarvoor bestemde veld in en vervolgens uw PIN-code.
In de winkel: Print de kaart uit en betaal direct bij de kassa.
8. Saldo van de COURIR CCC Cadeaukaart controleren
De ontvanger van de kaart kan het beschikbare saldo controleren op de speciale pagina onderaan de website. De klant moet het nummer van de COURIR CCC cadeaukaart (e-kaart of fysieke kaart) en de PIN-code invoeren. Het saldo kan ook in de winkel bij de kassa worden gecontroleerd.
9. Annulering, Retournering en Terugbetaling
Aankoop van een cadeaukaart
De cadeaukaart kan niet worden geretourneerd of terugbetaald. Bij een gedeeltelijke verzending, als sommige producten door het magazijn worden geannuleerd, wordt de cadeaukaart alsnog verstuurd en belast.
Betalingen met de cadeaukaart
Terugbetalingen bij retourzending naar het magazijn, annulering of geschillen worden teruggestort op de cadeaukaart die voor de aankoop is gebruikt, mits deze nog geldig is. Als de kaart is verlopen, wordt de terugbetaling verwerkt met een verlenging van 12 maanden. Anders wordt een nieuwe cadeaukaart uitgegeven.
Bij een retourzending in de winkel kan de terugbetaling plaatsvinden via elke betaalmethode, inclusief de uitgifte van een nieuwe cadeaukaart. De oorspronkelijke cadeaukaart wordt niet opnieuw opgeladen.
10. Verlies en diefstal van de kaart
Bij verlies kan de klantenservice op verzoek de kaartgegevens verstrekken aan de koper of ontvanger, mits hun identiteit wordt geverifieerd.
Verloren of gestolen kaarten kunnen op verzoek worden geblokkeerd/de geactiveerd, op voorwaarde dat de kaart nog steeds geldig is. Een nieuwe cadeaukaart wordt uitgegeven met het resterende saldo.
Bedragen die al zijn gebruikt vóór de blokkering van de kaart kunnen niet worden terugbetaald.
11. Contact en Klachten
De transacties die worden geregistreerd door de IT-systemen van de winkels en de e-commerce website gelden als bewijs van de daadwerkelijk uitgevoerde transacties met de COURIR CCC Cadeaukaart.
Als u het saldo van de COURIR CCC Cadeaukaart wilt betwisten na gebruik, kunt u binnen zes maanden na de betwiste transactie een verzoek indienen:
• Online via het klantenserviceformulier
• Per aangetekende brief met ontvangstbevestiging, met bijvoeging van het aankoopbewijs, naar het volgende adres: Courir Klantenservice, 6 Place Robert Schuman, 38000 Grenoble, Frankrijk
Het is belangrijk dat de ontvanger de COURIR CCC Cadeaukaart (fysiek of digitaal) bewaart gedurende de herroepingstermijn. Als een cadeaukaart zijn vervaldatum bereikt, wordt deze automatisch met 12 maanden verlengd bij herladen.
Als de COURIR CCC Cadeaukaart al is verlopen op het moment van terugbetaling, wordt een nieuwe kaart uitgegeven.
12. Fraude
Groupe COURIR France behoudt zich het recht voor om elke bestelling van een cadeaukaart of een bestelling betaald met een cadeaukaart te weigeren, te annuleren of tijdelijk op te schorten in geval van fraude, een foutief uitgegeven kaart met een onjuiste waarde, of elke andere schending van deze algemene voorwaarden.
13. Persoonsgegevens
Door de betaling te voltooien, erkent en accepteert de klant het Privacybeleid. Persoonsgegevens worden door Groupe COURIR uitsluitend verzameld in het kader van het leveren van de aangevraagde dienst.
In overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming, heeft u het recht op inzage, correctie, bezwaar en verwijdering van uw persoonsgegevens.
U kunt deze rechten uitoefenen via de online service in de FAQ-sectie of in het gedeelte [Mijn account - Mijn gegevens]. Voor meer informatie, raadpleeg ons privacybeleid.
14. Taal en Toepasselijk Recht
Deze Algemene Voorwaarden zijn opgesteld in het Nederlands en worden beheerst door het Nederlandse recht.
Bijlage I: Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
• a. Aan: Courir
[adres ondernemer] [email: consument@courir.nl]
• b. Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende de verkoop van het volgende product of producten: [aanduiding product(en) en zo mogelijk het nummer van uw bestelling]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]* de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*, herroept/herroepen*
• c. Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
• d. [Naam consumenten(en)]
• e. [Adres consument(en)]
• f. [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.
NB: U kunt dit Modelformulier voor herroeping hier als PDF download en eventueel uitprinten.
Na ontvangst van dit formulier zal Courir instructies sturen voor de terugzending; vermeld daarom duidelijk uw voor- en achternaam, adresgegevens, emailadres, datum bestelling en het nummer van uw bestelling.
Het getrouwheidsprogramma "myCOURIR plus” (hierna het “Getrouwheidsprogramma” genoemd) is ontwikkeld door de vennootschap GROUPE COURIR, een Société par Actions Simplifiée (vereenvoudigde vennootschap op aandelen) met een kapitaal van 65 675 047,95 euro, ingeschreven in het handels- en ondernemingsregister van Parijs onder nummer 843 726 704, met maatschappelijke zetel te Parijs (75011), 91 avenue Ledru Rollin (“COURIR”). Dit Getrouwheidsprogramma is geldig in alle winkels van het merk “COURIR” in Nederland en op de website www.courir.nl.
1. LIDMAATSCHAP VAN HET GETROUWHEIDSPROGRAMMA
Om lid te worden van het Getrouwheidsprogramma dient het lid:
- zijn gegevens (naam, voornaam, e-mailadres, mobiele telefoonnummer en geboortedatum) in te vullen bij de kassa van de winkels van COURIR in Nederland, of dezelfde gegevens in te vullen bij het aanmaken van een account op de website www.courir.nl of door dezelfde informatie in te vullen op het formulier dat beschikbaar is door de QR-code te scannen die in de winkel wordt weergegeven.
- de myCOURIR plus getrouwheidskaart te kopen die in de winkel of online wordt verkocht voor 5 (vijf) euro.
Deelname aan het Getrouwheidsprogramma is onderworpen aan de uitdrukkelijke en onvoorwaardelijke aanvaarding van de lidmaatschapsvoorwaarden, wat inhoudt dat de klant kennis heeft genomen van de voorwaarden van het Programma. Een potentieel lid dat de voorwaarden voor lidmaatschap van het Getrouwheidsprogramma geheel of gedeeltelijk betwist, wordt de toetreding geweigerd.
Het lidmaatschap is individueel, op naam en strikt persoonlijk. Alleen het lid kan profiteren van de voordelen die hieronder worden beschreven. In geval van meerdere lidmaatschappen of verdenking van cumul van getrouwheidsprogramma's behoudt COURIR zich het recht voor om dubbele lidmaatschappen te verwijderen en in geval van fraude of commerciële bedoelingen de klant te blokkeren.
Het loyaliteitsprogramma wordt alleen aangeboden aan eindklanten die producten kopen voor persoonlijk gebruik en deze niet doorverkopen Het Getrouwheidsprogramma is alleen beschikbaar voor klanten die natuurlijke personen zijn. De handtekening van de wettelijke vertegenwoordiger, voogd of curator is vereist voor natuurlijke personen jonger dan vijftien (15) jaar of voor meerderjarige handelingsonbekwamen.
De toetredingskosten voor myCOURIR plus van 5 (vijf) euro worden niet terugbetaald. In het geval van een abonnement op de website courir.be beschikt het lid echter over een termijn van 14 (veertien) dagen vanaf de aankoopdatum om zich terug te trekken. Als het lid gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, betaalt Courir de lidmaatschapskosten terug en verliest het lid de verzamelde punten en voordelen die aan het loyaliteitsprogramma verbonden zijn, zonder dat hij hiertegen verhaal kan halen.
Het Getrouwheidsprogramma kan alleen door het lid worden gebruikt in winkels in Nederland en op de website www.courir.nl. Het lid wordt geïnformeerd dat het Getrouwheidsprogramma niet werkt in winkels van COURIR in een ander land dan België of op een andere website die eigendom is van Courir.
2. AANVAARDING VAN DE ALGEMENE LIDMAATSCHAPSVOORWAARDEN
Door lid te worden van myCOURIR plus, erkent het lid deze algemene lidmaatschapsvoorwaarden gelezen en aanvaard te hebben.
In geval van niet-naleving van de voorwaarden van het myCOURIR startprogramma of vermoeden van frauduleus gebruik van het genoemde programma, bijvoorbeeld in geval van een bestelling die niet overeenkomt met een detailverkoop aan een eindgebruiker en/of in geval van abnormale vraag, met name in geval van een bestelling van ongebruikelijke hoeveelheden en/of bedragen voor een eindgebruiker, erkent het lid dat hij/zij het risico loopt dat zijn/haar account en alle bijbehorende klantenaccounts worden verwijderd.
3. VOORDELEN VAN HET GETROUWHEIDSPROGRAMMA
3.1 Verzamelen van punten. Elke aankoop met vertoning van de myCOURIR plus-kaart geeft recht op punten. Elke aankoopschijf van één (1) euro geeft recht op 1 (één) punt. Exclusief de aankoop van cadeaubonnen en het gebruik van staffelkortingen. Verkregen punten worden 7 (zeven) dagen vastgehouden en kunnen pas na deze periode worden gebruikt. Punten en bijbehorende kortingen zijn 24 (vierentwintig) maanden geldig vanaf de datum van verwerving. In geval van een retour gaan de punten verloren die op het moment van aankoop zijn bijgeschreven. Punten kunnen niet worden ingewisseld voor andere betaalmiddelen en zijn niet overdraagbaar.
Punten kunnen worden verzameld tot een maximum van 799 (zevenhonderdnegenennegentig) punten. Daarnaast kunnen er slechts punten worden verzameld op 2 (twee) tickets per dag en 4 (vier) per week. Boven deze limieten tellen aankopen niet mee voor het verzamelen van punten. Ook wanneer het maximum van 799 (zevenhonderdnegenennegentig) punten is bereikt, geven gedane aankopen geen recht meer op punten of voordelen in welke vorm dan ook. Om punten te blijven verzamelen, moeten leden eerst hun punten gebruiken.
Let op: punten die gedurende een periode van 24 (vierentwintig) maanden niet zijn gebruikt, worden automatisch geannuleerd en kunnen geen aanleiding geven tot enig voordeel of tegenprestatie van welke aard dan ook.
De account op courir.nl die wordt gebruikt om aankopen te doen, moet hetzelfde e-mailadres hebben als de myCOURIR-account zodat punten kunnen worden verzameld. In de winkel kunnen punten alleen worden bijgeschreven op vertoon van de getrouwheidskaart, de naam of het e-mailadres van het lid op het moment van aankoop.
Het lid van het Getrouwheidsprogramma kan op elk moment het totale aantal punten dat hij heeft verzameld controleren in het gedeelte Mijn account op de website www.courir.nl. Lidmaatschap van het Getrouwheidsprogramma vormt geen toegang to een betaalmiddel.
3.2 Welkomstaanbieding. Zodra een klant zich heeft aangemeld voor het Getrouwheidsprogramma en mits hij ermee heeft ingestemd benaderd te worden voor het Getrouwheidsprogramma, ontvangt hij de volgende dag per e-mail of sms een welkomstaanbieding van 10% (tien procent), geldig bij de volgende aankoop. Deze aanbieding is 3 maanden geldig vanaf de datum van uitgifte en kan slechts eenmaal worden gebruikt op vertoon van de identiteitskaart. Hij is geldig met uitzondering van: solden, promoties, partijverkoop en de aankoop van cadeaukaarten van Courir, Cadeauverpakkingen, myCOURIR getrouwheidskaarten, producten van het Partnerprogramma, producten die zijn uitgesloten van aanbiedingen en promotiecodes (zie onderstaande lijst). De aanbieding kan niet worden terugbetaald, kan niet worden opgesplitst, is niet cumuleerbaar en er kan geen wisselgeld op worden gegeven.
3.3.1 Verjaardagsaanbieding. Een aankoopbon ter waarde van 10 (tien) euro inclusief btw met een geldigheidsduur van 2 (twee) maand vanaf de datum van uitgifte wordt in de maand van zijn verjaardag per e-mail of sms naar het lid gestuurd, op voorwaarde dat hij ermee heeft ingestemd benaderd te worden voor het Getrouwheidsprogramma. Deze aankoopbon kan slechts eenmaal worden gebruikt, op vertoon van de identiteitskaart en de bon, en is alleen geldig op een product met een waarde van ten minste 11 (elf) €, inclusief btw. De bon is geldig met uitzondering van solden, promoties, partijverkoop en de aankoop van cadeaukaarten van Courir, producten van het Partnerprogramma, producten die zijn uitgesloten van aanbiedingen en promotiecodes (zie de lijst). Dit bedrag kan niet worden terugbetaald, kan niet worden opgesplitst, is niet cumuleerbaar en er kan geen wisselgeld op worden gegeven.
3.4 Getrouwheidskortingen:
3.4.1 Vanaf 200 (tweehonderd) punten krijgen leden 10% (tien procent) korting op hun volgende aankoop tot een maximum van drie artikelen (niet cumuleerbare aanbieding) en onder de volgende voorwaarden:
• Exclusief solden, promoties en partijverkopen
• Exclusief de aankoop van cadeaukaarten van Courir
• Exclusief producten van het Partnerprogramma
• Exclusief producten die zijn uitgesloten van promotionele aanbiedingen en codes
• Cadeauverpakkingen, de myCOURIR Getrouwheidskaart zijn uitgesloten van getrouwheidskortingen
Leden hebben de keuze om ze te gebruiken, waardoor hun account met 200 (tweehonderd) punten wordt gedebiteerd, of om door te gaan met het verzamelen van punten, waarbij het saldo op hun account blijft staan en bij de volgende punten wordt opgeteld. Bij gebruik van deze korting worden geen punten verzameld voor de aankoop
3.4.2 Vanaf 400 (vierhonderd) punten krijgen leden 25% (vijfentwintig procent) korting op hun volgende aankoop tot een maximum van drie artikelen (niet cumuleerbare aanbieding) en onder de volgende voorwaarden:
• Exclusief solden, promoties en partijverkopen
• Exclusief de aankoop van cadeaukaarten van Courir
• Exclusief producten van het Partnerprogramma
• Exclusief producten die zijn uitgesloten van promotionele aanbiedingen en codes
• Cadeauverpakkingen, de myCOURIR Getrouwheidskaart zijn uitgesloten van getrouwheidskortingen
Leden hebben de keuze om ze te gebruiken, waardoor hun account met 400 (vierhonderd) punten wordt gedebiteerd, of om door te gaan met het verzamelen van punten, waarbij het saldo op hun account blijft staan en bij de volgende punten wordt opgeteld. Bij gebruik van deze korting worden geen punten verzameld voor de aankoop
Ongeacht hun waarde worden deze kortingen afgetrokken van de aankoopprijs.
U wordt gevraagd om een identiteitsbewijs te laten zien wanneer u uw getrouwheidskorting in de winkel gebruikt.
Getrouwheidskortingen kunnen twee (2) keer per kalenderjaar worden gebruikt, voor elk van de bovengenoemde puntenniveaus.
In het geval van een omruiling of terugbetaling krijgt de klant het bedrag terug dat op het moment van aankoop is betaald, d.w.z. het bedrag dat is betaald na aftrek van het getrouwheidsvoordeel. In het geval van omruiling of terugbetaling van producten die gekocht zijn met een welkomstbon, verjaardagsbon of getrouwheidskorting, kan de klant de gebruikte aanbieding niet terugkrijgen.
Specifieke commerciële en/of relationele operaties: de vennootschap COURIR kan specifieke acties opzetten die gericht zijn op sommige of alle leden van het Getrouwheidsprogramma. Deze acties zullen worden gedefinieerd en aangekondigd met alle middelen die nuttig worden geacht (weergave in winkels, brieven, e-mails, enz.).
3.4.3 Vanaf 200 (tweehonderd) punten kunnen leden profiteren van gratis thuisbezorging op hun bestelling.
3.5 Puntenbonus
3.5.1 Indien het lid besluit om te upgraden van de lidmaatschapscategorie myCOURIR start naar de lidmaatschapscategorie myCOURIR plus na een bedrag van 100 (honderd) euro incl. btw te hebben besteed in de loop van de laatste 12 (twaalf) maanden in de winkel en/of op de website, krijgt het lid een bonus van 50 (vijftig) punten.
3.5.2 Als het lid de myCOURIR plus getrouwheidskaart installeert in de smartphone-app voor gedematerialiseerde kaarten (wallet) nadat hij lid is geworden, krijgt hij een bonus van 20 (twintig) punten op de getrouwheidskaart. Deze bonus is slechts eenmaal geldig per getrouwheidskaart.
3.5.3 Als het lid een product met het label “Green Spirit” koopt, krijgt hij een bonus van 20 (twintig) punten op de getrouwheidskaart.
3.5.4 Als het lid een online aankoop doet en kiest voor Click & Collect in plaats van gratis thuisbezorging (ondanks zijn recht om van het laatste te profiteren), krijgt hij een bonus van 20 (twintig) punten op de klantenkaart.
3.5.5 Als het lid een door COURIR verstuurde vragenlijst beantwoordt, krijgt hij een bonus van 20 (twintig) punten op de klantenkaart. Deze actie is slechts twee (2) keer per jaar mogelijk.
3.6 Geldigheidsduur van het punten. De punten en bijbehorende kortingen zijn geldig gedurende de hele geldigheidsperiode van de getrouwheidskaart, die 24 (vierentwintig) maanden bedraagt vanaf de verwervingsdatum. Aan het einde van deze periode blijven de verworven punten nog 2 (twee) maanden behouden. Ze worden definitief overgedragen als het lid de getrouwheidskaart terugkoopt voor de prijs van 5 (vijf) euro. Als het lid zich niet opnieuw inschrijft en de punten niet gebruikt binnen de 2 (twee) maanden extra toegestane tijd, gaan de punten definitief verloren.
3.7 Artikel L221-18 van de Franse consumentenwet schrijft een herroepingstermijn van 14 dagen voor bij verkoop op afstand ten gunste van consumenten. Door deel te nemen aan het Getrouwheidsprogramma worden ruilen en retourneren voor leden van het Getrouwheidsprogramma verlengd van 14 (veertien) tot 30 (dertig) dagen. In overeenstemming met de Franse wetgeving worden retourzendingen van goederen die door professionals in het kader van hun hoofdactiviteit zijn gekocht, niet geaccepteerd. Het herroepingsrecht is uitsluitend voorbehouden aan consumenten en hun lidmaatschap van het loyaliteitsprogramma verleent hen dit recht niet. Professionals zijn dus uitdrukkelijk uitgesloten van dit herroepingsrecht.
3.8 Leden van het Getrouwheidsprogramma hebben exclusieve toegang tot privéverkopen.
3.9 COURIR kan specifieke acties opzetten die gericht zijn op sommige of alle leden van het Getrouwheidsprogramma. Deze acties zullen worden gedefinieerd en aangekondigd met alle middelen die nuttig worden geacht (weergave in winkels, brieven, e-mails, enz.).
4. DUUR VAN HET LIDMAATSCHAP
Het lidmaatschap is 24 (vierentwintig) maanden geldig. Het kan met dezelfde periode worden verlengd als het lid zich opnieuw inschrijft voor het Getrouwheidsprogramma voor een bedrag van 5 (vijf) euro. Om te voldoen aan de eisen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming, is Courir echter verplicht om de gegevens van iedereen die de afgelopen 5 (vijf) jaar geen contact met het merk heeft gehad, te anonimiseren. Anonimiseren heeft tot gevolg dat het lidmaatschap op inactief wordt gezet en dus niet langer geldig is.
5. VERLIES OF DIEFSTAL
In geval van verlies en/of diefstal van hun myCOURIR Plus getrouwheidskaart dienen de leden de Klantenservice van Courir zo snel mogelijk op de hoogte te stellen via het volgende contactformulier: https://www.courir.nl/nl/contact-us.html.
De account wordt geannuleerd en vervangen door een nieuwe. Verworven voordelen gaan niet verloren als gevolg van deze vervanging.
6. VERANDERING VAN CONTACTGEGEVENS
Elke wijziging in de contactgegevens of naam van het lid moet worden gemeld aan de Klantenservice via het volgende contactformulier: https://www.courir.nl/nl/contact-us.html.
Het lid garandeert de juistheid van alle verstrekte informatie en is als enige verantwoordelijk voor eventuele foutieve, onvolledige of verouderde informatie.
7. FRAUDULEUS GEBRUIK VAN DE KAART
Elke inbreuk op deze algemene lidmaatschapsvoorwaarden, elk frauduleus gebruik door het lid of een derde die handelt in naam van het lid, zal automatisch leiden tot de deactivering van de getrouwheidsaccount. Na verificatie, en in het geval van bewijs van frauduleuze of onrechtmatige verwerving van punten, of in strijd met deze algemene lidmaatschapsvoorwaarden, zullen deze worden geannuleerd zonder enige compensatie.
COURIR behoudt zich het recht voor om controles uit te voeren op de naleving van de algemene gebruiksvoorwaarden van het Getrouwheidsprogramma MyCourir Plus. COURIR behoudt zich het recht voor om een bestelling te weigeren of te annuleren en de getrouwheidsaccount van het lid zonder compensatie te deactiveren, als COURIR van mening is dat het lid de voordelen van zijn lidmaatschap gebruikt om aan distributie te doen of een economische activiteit uit te oefenen dankzij de aldus gekochte of bestelde producten.
8. BOTS
Het gebruik van computerbots om een aankoop te doen op de website www.courir.nl is ten strengste verboden en vormt een frauduleus gebruik van de myCOURIR Plus kaart.
Een computerbot is een script, programma of software die meerdere, geautomatiseerde, repetitieve en vooraf gedefinieerde taken uitvoert met als doel sneller te kopen dan menselijke gebruikers.
Evenzo wordt elke poging tot elektronische manipulatie van de volgende elementen:
• wijziging van het IP-adres (met residentiële proxy);
• wijziging van de user-agent of fingerprint van de browser;
• automatische captcha-resolutie;
• manipulatie van HTTP-verzoeken
als frauduleus beschouwd. Deze lijst is niet uitputtend.
Elke bestelling die wordt geplaatst met behulp van bots of door wederverkopers zal resulteren in het verwijderen van het klantenaccount.
9. WIJZIGING OF BEËINDIGING VAN HET GETROUWHEIDSPROGRAMMA
COURIR behoudt zich het recht voor om deze algemene lidmaatschapsvoorwaarden op elk moment te wijzigen zonder haar beslissing te moeten rechtvaardigen. In geval van wijziging verbindt COURIR zich ertoe de leden te informeren met alle middelen die zij nuttig acht.
10. BEWARING VAN UW PERSOONSGEGEVENS
Door u te abonneren op myCOURIR plus gaat u ermee akkoord bepaalde mededelingen te ontvangen die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de dienst, zoals belangrijke kennisgevingen met betrekking tot uw lidmaatschap (wijzigingen in het loyaliteitsprogramma, sluiting van uw plaatselijke winkel). Deze mededelingen zijn te onderscheiden van promotionele e-mails.
Het lid kan het handvest voor de bescherming van persoonsgegevens van de Groupe COURIR lezen door te klikken op https://www.courir.nl/nl/charte-de-protection.html.
11. TOEPASSELIJK RECHT
De partijen komen overeen dat deze algemene lidmaatschapsvoorwaarden vallen onder het Franse recht. Niettegenstaande het voorgaande, indien het Nederlandse recht dwingend of gunstiger is, zullen deze bepalingen van toepassing zijn ongeacht de keuze van Frans recht in overeenstemming met Verordening (EG) nr. 593/2008 van 17 juni 2008 bekend als "Rome I".
In geval van een geschil verbinden de partijen zich ertoe een minnelijke oplossing te zoeken alvorens gerechtelijke stappen te ondernemen. Als een van de partijen beweert een consument te zijn, kan hij of zij de zaak voorleggen aan de Nederlandse rechtbanken.
12. BEMIDDELING
Overeenkomstig Richtlijn 2013/11/EU van het Europees Parlement van 21 mei 2013 betreffende alternatieve beslechting van consumentengeschillen, kan de consument een beroep doen op bemiddeling om de minnelijke schikking van een geschil met een verkoper in het kader van een verkoop op de website www.courir.nl te faciliteren.
Voordat de zaak aan de ombudsman voor consumentenzaken wordt voorgelegd, moet de consument al hebben geprobeerd het geschil rechtstreeks met de beroepsbeoefenaar op te lossen door middel van een schriftelijke klacht, of een klacht hebben ingediend op grond van de voorwaarden van de overeenkomst die met de beroepsbeoefenaar is gesloten.
Het getrouwheidsprogramma "myCOURIR start" (hierna het “Getrouwheidsprogramma”) is ontwikkeld door de vennootschap GROUPE COURIR, een Société par Actions Simplifiée (vereenvoudigde vennootschap op aandelen) met een kapitaal van 65 675 047,95 euro, ingeschreven in het handels- en ondernemingsregister van Parijs onder nummer 843 726 704, met maatschappelijke zetel te Parijs (75011), 91 avenue Ledru Rollin (“COURIR”). Dit Getrouwheidsprogramma is geldig in alle winkels van het merk “COURIR” in Nederland en op de website www.courir.nl.
1. LIDMAATSCHAP VAN HET GETROUWHEIDSPROGRAMMA
Lidmaatschap van het Getrouwheidsprogramma is gratis.
Om lid te worden van het Getrouwheidsprogramma hoeft u alleen maar uw gegevens (naam, voornaam, e-mailadres, mobiele telefoonnummer en geboortedatum) in te vullen bij de kassa van de winkels van COURIR in Nederland, of dezelfde gegevens in te vullen bij het aanmaken van een account op de website www.courir.nl of door dezelfde informatie in te vullen op het formulier dat beschikbaar is door de QR-code te scannen die in de winkel wordt weergegeven.
Deelname aan het Getrouwheidsprogramma is onderworpen aan de uitdrukkelijke en onvoorwaardelijke aanvaarding van de lidmaatschapsvoorwaarden, wat inhoudt dat de klant kennis heeft genomen van de voorwaarden van het Getrouwheidsprogramma. Een potentieel lid dat de voorwaarden voor lidmaatschap van het Getrouwheidsprogramma geheel of gedeeltelijk betwist, wordt de toetreding geweigerd.
Het lidmaatschap is individueel, op naam en strikt persoonlijk. Alleen het lid kan profiteren van de voordelen die hieronder worden beschreven. In geval van meerdere lidmaatschappen of verdenking van cumul van getrouwheidsprogramma's behoudt COURIR zich het recht voor om dubbele lidmaatschappen te verwijderen en in geval van fraude of commerciële bedoelingen de klant te blokkeren.
Het loyaliteitsprogramma wordt alleen aangeboden aan eindklanten die producten kopen voor persoonlijk gebruik en deze niet doorverkopen.De handtekening van de wettelijke vertegenwoordiger, voogd of curator is vereist voor natuurlijke personen jonger dan vijftien (15) jaar of voor meerderjarige handelingsonbekwamen.
Het Getrouwheidsprogramma kan alleen door het lid worden gebruikt in winkels in Nederland en op de website courir.nl. Het lid wordt geïnformeerd dat het Getrouwheidsprogramma niet werkt in winkels van COURIR in een ander land dan Nederland of op een andere website die eigendom is van COURIR.
2. AANVAARDING VAN DE ALGEMENE LIDMAATSCHAPSVOORWAARDEN
Door deel te nemen aan het Getrouwheidsprogramma erkent het lid deze algemene voorwaarden gelezen en aanvaard te hebben.
In geval van niet-naleving van de voorwaarden van het myCOURIR startprogramma of vermoeden van frauduleus gebruik van het genoemde programma, bijvoorbeeld in geval van een bestelling die niet overeenkomt met een detailverkoop aan een eindgebruiker en/of in geval van abnormale vraag, met name in geval van een bestelling van ongebruikelijke hoeveelheden en/of bedragen voor een eindgebruiker, erkent het lid dat hij/zij het risico loopt dat zijn/haar account en alle bijbehorende klantenaccounts worden verwijderd.
3. VOORDELEN VAN HET GETROUWHEIDSPROGRAMMA
3.1 Een waardebon van €10 incl. btw (vijf euro) zal 15 (vijftien) dagen voor de verjaardag van het lid per e-mail naar hem/haar worden gestuurd, mits hij/zij ermee heeft ingestemd te worden gevraagd voor het Getrouwheidsprogramma. De bon is in totaal 1 (één) maand geldig. Hij kan slechts eenmaal gebruikt worden op vertoon van de identiteitskaart en de bon. De bon is geldig voor alle productaankopen van minimaal 11 (zes) euro, met uitzondering van uitverkoop, promoties, partijverkoop en aankopen van Courir cadeaubonnen, met uitzondering van producten uit het Partnerprogramma, met uitzondering van producten die zijn uitgesloten van aanbiedingen en promotiecodes, zie de lijst hier. Het bedrag kan niet worden terugbetaald, niet worden gedeeld, niet worden gecumuleerd en er wordt geen restitutie verleend. Er wordt ook een herinnerings-sms verstuurd naar de leden om hen eraan te herinneren dat de bon beschikbaar is.
3.2 Artikel L221-18 van de Franse consumentenwet schrijft een herroepingstermijn van 14 dagen voor bij verkoop op afstand ten gunste van consumenten. Door deel te nemen aan het Getrouwheidsprogramma worden ruilen en retourneren voor leden van het Getrouwheidsprogramma verlengd van 14 (veertien) tot 30 (dertig) dagen. In overeenstemming met de Franse wetgeving worden retourzendingen van goederen die door professionals in het kader van hun hoofdactiviteit zijn gekocht, niet geaccepteerd. Het herroepingsrecht is uitsluitend voorbehouden aan consumenten en hun lidmaatschap van het loyaliteitsprogramma verleent hen dit recht niet. Professionals zijn dus uitdrukkelijk uitgesloten van dit herroepingsrecht.
3.3 Leden van het Getrouwheidsprogramma hebben exclusieve toegang tot privéverkopen.
3.4 COURIR kan specifieke acties opzetten die gericht zijn op sommige of alle leden van het Getrouwheidsprogramma. Deze acties zullen worden gedefinieerd en aangekondigd met alle middelen die nuttig worden geacht (weergave in winkels, brieven, e-mails, enz.).
4. DUUR VAN HET LIDMAATSCHAP
Het lidmaatschap heeft geen vervaldatum. Om te voldoen aan de eisen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming, is Courir echter verplicht om de gegevens van iedereen die de afgelopen 5 (vijf) jaar geen contact met het merk heeft gehad, te anonimiseren. Anonimiseren heeft tot gevolg dat het lidmaatschap op inactief wordt gezet en dus niet langer geldig is.
5. VERLIES OF DIEFSTAL
In geval van verlies en/of diefstal van hun myCOURIR Start getrouwheidskaart dienen de leden de Klantenservice van Courir zo snel mogelijk op de hoogte te stellen via het volgende contactformulier: https://www.courir.nl/nl/contact-us.html.
De account wordt geannuleerd en vervangen door een nieuwe. Verworven voordelen gaan niet verloren als gevolg van deze vervanging.
6. VERANDERING VAN CONTACTGEGEVENS
Elke wijziging in de contactgegevens of naam van het lid moet worden gemeld aan de Klantenservice via het volgende contactformulier: https://www.courir.nl/nl/contact-us.html.
Het lid garandeert de juistheid van alle verstrekte informatie en is als enige verantwoordelijk voor eventuele foutieve, onvolledige of verouderde informatie.
7. FRAUDULEUS GEBRUIK VAN DE KAART
Elke inbreuk op deze algemene lidmaatschapsvoorwaarden, elk frauduleus gebruik door het lid of een derde die handelt in naam van het lid, zal automatisch leiden tot de deactivering van de getrouwheidsaccount. Na verificatie, en in het geval van bewijs van frauduleuze of onrechtmatige verwerving van punten, of in strijd met deze algemene lidmaatschapsvoorwaarden, zullen deze worden geannuleerd zonder enige compensatie.
COURIR behoudt zich het recht voor om controles uit te voeren op de naleving van de algemene gebruiksvoorwaarden van het Getrouwheidsprogramma MyCourir Start. COURIR behoudt zich het recht voor om een bestelling te weigeren of te annuleren en de getrouwheidsaccount van het lid zonder compensatie te deactiveren, als COURIR van mening is dat het lid de voordelen van zijn lidmaatschap gebruikt om aan distributie te doen of een economische activiteit uit te oefenen dankzij de aldus gekochte of bestelde producten.
8. BOTS
Het gebruik van computerbots om een aankoop te doen op de website courir.be is ten strengste verboden en vormt een frauduleus gebruik van de myCOURIR Start-kaart.
Een computerbot is een script, programma of software die meerdere, geautomatiseerde, repetitieve en vooraf gedefinieerde taken uitvoert met als doel sneller te kopen dan menselijke gebruikers.
Evenzo wordt elke poging tot elektronische manipulatie van de volgende elementen: • wijziging van het IP-adres (met residentiële proxy);
• wijziging van de user-agent of fingerprint van de browser;
• automatische captcha-resolutie;
• manipulatie van HTTP-verzoeken
als frauduleus beschouwd. Deze lijst is niet uitputtend.
Elke bestelling die wordt geplaatst met behulp van bots of door wederverkopers zal resulteren in het verwijderen van het klantenaccount.
9. WIJZIGING OF BEËINDIGING VAN HET GETROUWHEIDSPROGRAMMA
COURIR behoudt zich het recht voor om deze algemene lidmaatschapsvoorwaarden op elk moment te wijzigen zonder haar beslissing te moeten rechtvaardigen. In geval van wijziging verbindt COURIR zich ertoe de leden te informeren met alle middelen die zij nuttig acht.
10. BEWARING VAN PERSOONSGEGEVENS
Het lid kan het handvest voor de bescherming van persoonsgegevens van de Groupe COURIR lezen door te klikken op https://www.courir.nl/nl/charte-de-protection.html.
In overeenstemming met de Franse wet inzake gegevensbescherming (loi informatique et libertés) en de Europese regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens, hebt u recht op inzage, rectificatie, bezwaar en wissing van alle persoonsgegevens die op u betrekking hebben. U kunt deze rechten uitoefenen door een eenvoudig verzoek, vergezeld van een fotokopie van een identiteitsbewijs, te sturen naar het volgende adres: dpo@mail.courir.com
11. TOEPASSELIJK RECHT
De partijen komen overeen dat deze algemene lidmaatschapsvoorwaarden vallen onder het Franse recht. Niettegenstaande het voorgaande, indien het Nederlandse recht dwingend of gunstiger is, zullen deze bepalingen van toepassing zijn ongeacht de keuze van Frans recht in overeenstemming met Verordening (EG) nr. 593/2008 van 17 juni 2008 bekend als "Rome I".
In geval van een geschil verbinden de partijen zich ertoe een minnelijke oplossing te zoeken alvorens gerechtelijke stappen te ondernemen. Als een van de partijen beweert een consument te zijn, kan hij of zij de zaak voorleggen aan de Nederlandse rechtbanken.
12. BEMIDDELING
Overeenkomstig Richtlijn 2013/11/EU van het Europees Parlement van 21 mei 2013 betreffende alternatieve beslechting van consumentengeschillen, kan de consument een beroep doen op bemiddeling om de minnelijke schikking van een geschil met een verkoper in het kader van een verkoop op de website www.courir.nl te faciliteren.
Voordat de zaak aan de ombudsman voor consumentenzaken wordt voorgelegd, moet de consument al hebben geprobeerd het geschil rechtstreeks met de beroepsbeoefenaar op te lossen door middel van een schriftelijke klacht, of een klacht hebben ingediend op grond van de voorwaarden van de overeenkomst die met de beroepsbeoefenaar is gesloten.
Uw product is succesvol aan de favorieten toegevoegd.
Uw product is succesvol uit de favorieten verwijderd.