Wie we zijn_
Al meer dan 40 jaar de leider in sneakers in Frankrijk, heeft Courir zich weten te vestigen in de wereld van mode en sneakers.
Van sport naar mode
Opgericht in 1980, Courir bood aanvankelijk hardloopschoenen aan. Sinds de jaren 2000 heeft het merk een koerswijziging ondergaan en zich gepositioneerd als een onmisbare leider in de "mode" sneaker. Dankzij de Parijse culturele wortels selecteert Courir de nieuwste inspiratiebronnen uit de hoofdstad om iedereen te helpen zo goed mogelijk op de hoogte te blijven van de laatste trends.

De vrouw in het hart van haar strategie
Via de online of in de winkel aangeboden ervaring toont Courir een uitgesproken vrouwelijk DNA. Het merk positioneert zich als de favoriete bestemming voor vrouwen dankzij concept stores die zijn afgestemd op hun verwachtingen en speciaal voor hen ontworpen samenwerkingen.
MEER DAN 350
VERKOOPPUNTEN
WERELDWIJD
AANWEZIG IN
21 LANDEN
3300
Werknemers
32 partnermerken
Omzet van €725,8m
tegen 2023
1980
Courir wordt opgericht in 1980 en opent zijn eerste winkel in Parijs met als doel sportschoenen van kwaliteit aan te bieden. Vandaag de dag is Courir de grootste sneakerretailer van Frankrijk en een benchmark voor het vinden van de meest trendy lifestyle sneakers op de markt.
2000
Het merk wordt lid van de GOSPORT-groep.
2014
Courir is sinds 2014 aanwezig op sociale netwerken en heeft nu een grote community van meer dan 2 miljoen abonnees op alle platformen.
2015
Lancering van de e-commercesite, die hard op weg is om een benchmark te worden voor de online verkoop van sneakers.
2017
In 2017 lanceert het merk zijn nieuwe conceptwinkel genaamd Wood, een project ontworpen voor vrouwen en gebaseerd op de codes van de sneakercultuur.
2018
Courir intensiveert zijn internationale expansie met de opening van verschillende winkels in heel Europa. Het merk is ook sterk aanwezig buiten Europa via zijn master franchise partnerships in het Midden-Oosten, Noord-Afrika en Franse overzeese departementen en gebieden.
2019
Met de Share The Sneaker Spirit-campagne bevestigt Courir in 2019 zijn identiteit en missie. Deze visie wordt belichaamd door de creatie van een eigen medium, Sneaker Spirit, dat een referentiepunt is geworden in de wereld van de sneakercultuur.
2021
Courir neemt Naked Copenhagen over. Het doel: Europa's nummer 1 sneakerbestemming voor vrouwen worden, zoals blijkt uit hun slogan: “Supplying Girls With Sneakers”. Naked Copenhagen werd in 2004 opgericht door Stine Lindholm Pedersen en Tommas Olsen en is dé referentie voor sneakers die exclusief gericht zijn op vrouwen door middel van een premium aanbod.